مقالات هدایای تبلیغاتی

ایده برای تراکت تبلیغاتی

بهترین ایده برای تراکت تبلیغاتی

تراکت تبلیغاتی  یکی از کار های بسیار لازم و ضروری است که یک فروشگاه  و یا شرکت برای تبلیغات و ارائه شغل و خدمات خود برای مشتریان باید استفاده کند. تراکت تبلیغاتی می تواند یک راه ارتباطی بین مشتری و فروشنده ها باشد.

از این رو لازم است که تراکت های بسیار مناسب را طراحی کرد و در مکان های مناسب بین افراد جامعه پخش کرد. تراکت می تواند افراد جامعه را از نوع کسب و کار شما و خدمات شما آگاه سازد و همین موضوع تاثیر بسیار بالایی بر رونق گرفتن کسب و کار شما دارد.

برای این که بتوانید یک تراکت تبلیغاتی مناسب را درست کنید باید ایده های مختلف را بررسی کنید. بررسی ایده ها  به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید. در این مقاله ما نیز به بررسی ایده برای تراکت تبلیغاتی خواهیم پرداخت می توانید با خواندن این مطلب به نکات بسیار مناسبی دست یابید.

ایده های تبلیغاتی

تراکت تبلیغاتی

ایده برای تراکت تبلیغاتی

زمانی که یک شخص، فروشگاهی را تاسیس می کند، حالا می تواند هر شغلی و در هر مکانی نیز باشد. برای این که به بهترین شکل فروشگاه خود را به مردم معرفی کند باید اقدام به طراحی تراکت های تبلیغاتی کنند. این تراکت ها  پل ارتباطی مالک فروشگاه و مردم هستند.

طراحی زیبا و نوشته های بسیار زیبا و رسا می تواند در این امر بسیار یاری دهنده مشتری باشد. تراکت تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که در  کوتاه ترین زمان نظر  افراد مختلف را جلب کند. با توجه به شرایط امروزه و مشغله های افراد جامعه، کمتر کسی وقت طولانی برای خواندن مطالب طولانی می گذارد.

می توان گفت نیمی از مردم  دیوار نوشته ها و  پوستر ها و… را در حد 1 یا 2 دقیقه نگاه می کنند گاهی وقتها فقط عکس تراکت یا پوستر را نگاه می کنند. از این رو شما باید تراکتی را طراحی کنید که افراد مختلف در کوتاه ترین زمان یک مطلب یا یک عکس نظرشان را جلب کند.

تراکت چیست؟

لازم است که تراکت را برای آن دسته از عزیزانی که آشنایی کامل  ندارند معرفی کنیم. تراکت یا فلایر در واقع  به کاغذ هایی گفته می شوند که بر روی آنها نوشته های تبلیغاتی درج شده است. البته میتوان به عنوان آگاه سازی نیز از آنها استفاده کرد.

تراکت بهترین راه برای فروشگاه ها و شرکت های مختلف است که هر آنچه مد نظر دارند در رابطه با شغل خود بر روی این کاغذ ها درج کنند و آنها را به دست مردم برسانند. تراکت را می توان بر روی دیوار ها نصب کرد و با بدست مردم داد.

تراکت اندازه مشخصی ندارد و بنا به استفاده و نیاز فرد می تواند از سایز های مختلف استفاده کند. تراکت ها می توانند به اندازه کارت پستال باشند و یا به اندازه یک ورق کاغذ باشد، بسته به نوع کاربرد است.

برای این که تراکت به بهترین شکل عمل کند باید در مکان های مناسب نصب شود و همچنین در مکان های شلوغ به دست مردم رساند. در ادامه  به نکات لازم برای طراحی یک تراکت تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

طراحی مناسب برای تراکت های تبلیغاتی

طراحی تراکت تبلیغتی

طراحی زیبا

به طور حتم ابتدایی ترین کار و مهم ترین کاری که لازم است برای طراحی تراکت انجام داد طراحی مناسب و زیبا است. استفاده از رنگ های زیبا و جذاب می تواند بسیار موثر باشد.  اصولا رنگ ها به دلیل زیبایی خاصی که دارند جلب توجه زیادی می کنند.

شما باید از عکس های بسیار زیبا و طرح هایی جذاب استفاده کنید، طرحی را که انتخاب می کنید باید مرتبط با شغل شما باشد یعنی اصالت کار را به افراد مختلف نشان دهید. باید به این نکته  توجه کنید که تراکت هایی را که برای نصب بر روی دیوار آماده می کنید باید با توجه به محلی که قرار می گیرد طراحی شود.

برای طراحی سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که باعث حرکت چشم شود. این نوع طرح ها برای چشم بسیار جذاب هستند برای مثال می تواند به خطوط دایره ای اشاره کرد.

از تصاویر بولد دار استفاده کنید. شما می توانید یک عکس خلاقانه رو بر روی تراکت نصب کنید و یک نوشته بسیار زیبا را به صورت bold بر روی عکس درج کنید. همچنین  سعی کنید که طراحی تراکت زیاد رسمی نباشد. برای طراحی تراکت تبلیغاتی بهتر است از نوشته ها و تصاویر عامیانه استفاده کنید که درک و فهم مطالب برای همگان راحت باشد.

نوشته مناسب

یکی از بخش ها  که باید به آن توجه کنید نوشته تراکت است. شما باید بر روی تراکت تبلیغاتی خود از متن هایی استفاده کنید که در کوتاه ترین زمان ممکن، پیام را به مخاطب برساند. از نوشتن جملاتی که باعث ایجاد تعصبات شود پرهیز کنید.

نوشته ها  باید کوتاه و به صورت تیتری باشد. در نوشته های شما باید اسم فروشگاه و آدرس فروشگاه در بالا و پایین تراکت نوشته شود همچنین در وسط تراکت تبلیغاتی لازم است که خدماتی که برای مشتریان خود ارائه میدهید درج کنید.

برای این که یک تراکت را طراحی کنید لازم نیست از افکت های مختلف و شلوغ استفاده کنید. شلوغی تراکت باعث سردرگمی مخاطبان می شود. سعی کنید از طراحی ساده  ولی جذاب استفاده کنید. درج عکس های مفهومی  می تواند باعث شود که مخاطبان شما جذب تراکت تبلیغاتی شوند.

ایده تراکت تبلیغاتی

ایده تبلیغاتی

استفاده از ترند روز

از دیگر راهکار های جذب نگاه مخاطب به تراکت تبلیغاتی، استفاده از ترند روز است.  شما باید همیشه از ترند های جهانی در زمینه کاری خودتان اطلاع داشته باشید، به عنوان مثال اگر سریالی جدیدا پخش شده که مخاطبین زیادی را برای خود جمع کرده، از تم و رنگ های سریال برای استفاده در تراکتتان بهره ببرید. به این نکته توجه کنید، مواردی که ترند می شوند معمولا در مدت زمان کوتاهی کارایی دارند و جذاب هستند، از آنجایی که تراکت ها نیز برای مقاصد کوتاه مدت مورد استفاده قرار میگیرند، می توانید به خوبی از ترند های روز در آن بهره ببرید.

ارتباط با مخاطب

پیش از طراحی تراکت، مخاطب خود را بشناسید. از حس و حال او اطلاع داشته باشید، سپس از عناصری در تراکتتان استفاده کنید که بتوانند باعث برقراری ارتباط بین شما و مخاطبینتان شوند. عموم مردم با دیدن تراکت های رسمی و خشک، به سادگی از کنار آن ها گذشته و توجهی نشان نمی دهند؛ اگر به دنبال توجه مخاطب هستید، کمتر رسمی باشید و سعی کنید با نوشته ها، تصاویر و هر آنچه که در طراحی تراکتتان به کار بردید با آن ها حرف بزنید.

حرف آخر

برای این که بتوانید یک تراکت تبلیغاتی مناسب داشته باشید می توانید به سایت ماهور گیفت مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید همچنین می توانید همه چیز را درباره هدایای تبلیغاتی ارزان در سایت ماهور گیفت بدانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *