مقالات هدایای تبلیغاتی

تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری

تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و مدام با فروش پایین رو به رو می شوید برایتان این سوال پیش می آید که چطور می توانم محصول خودمو بفروشم؟ چرا این محصول فروش نمیره؟ باید در پاسخ به این سوال ها به شما بگویم آیا تبلیغات خوب و موثر انجام داده اید؟ از تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری آگاهی دارید؟ میدانید چه مقدار بودجه باید صرف تبلیغات کنید؟ بر روی چه محصولی فوکوس کنید تا بهتر به فروش برسد؟ برای پاخ به این سوالات در ادامه با ما باشید تا راهکار هایی برای تبلیغات بهتر به شما ارائه کنیم.

 

تبلیغات هدفمند چیست

هدف تبلیغات

تبلیغات چیست؟

در واقع تبلیغات نوعی آگاهی بخشی به مخاطب مورد نظر بوده که از طریق رسانه های مختلف انجام می پذیرد. شما با اطلاع رسانی در مورد محصول خود مشتری را آگاه میسازید بذارید واضح تر بگویم در مرحله ی اول شما باید مشخصات مثبت محصول خود را بشناسید در مرحله دوم باید بدانید که این محصول برای کدام قشر از جامعه مناسب تر می باشد مثلا برای پوشاک مردانه از مدل نوجوان استفاده نکنید یا بالعکس ، در واقع باید مشتری هدف خود را بشناسید تا بتوانید با توجه به خواسته های مشتری هدف تبلیغات را انجام دهید و تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری را بالا ببرید.

ارتباط رسانه با تبلیغات

تاثیر رسانه در تبلیغات

رسانه و تبلیغات

 

برای تبلیغات رسانه های مختلفی وجود دارد برای مثال: فضای مجازی ( تلگرام، واتساپ، اینستاگرام)، تلوزیون، وب سایت ها، پخش تراکت تبلیغاتی، بنر های خیابانی و …. تمام این رسانه ها راه های مناسبی برای تبلیغات به شمار می روند، اما نکته اصلی اینجاست که هرکدام را چگونه و برای چه محصول و خدماتی استفاده کنیم. این مبحث نیاز به توضیحات بسیار و طراحی پلن برای تبلیغات دارد. اگر تجربه کافی در این زمینه ها را ندارید سعی کنید برای تاثیر تبلیغات بر جذب مشتریان این کار ها را به شرکت های تبلیغاتی بسپارید.

تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری

 

برجسته سازی نقات قوت در تبلیغات

نقاط قوت در تبلیغات

برجسته کردن نقاط قوت

برجسته کردن جوانب مثبت کسب و کار یکی از نکات مهم در تبلیغات است، یعنی در واقع همان عواملی را بیشتر به مشتری نشان دهید که در رقابت به شما برتری می دهد مانند نقاط قوت ،خدمات پس از فروش و….

آگهی های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که هوشمندانه ساخته شده اند، اما در نشان دادن مزیت های ویژه محصول یا خدمات تبلیغ شده ناتوان هستند. تا زمانی که این نقاط قوت و مزیت های محصول نسبت به سایر محصولات را برجسته نکنید تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری شما فایده ای ندارد و در واقع زمان خود را هدر داده اید. تصویر برند خود را در ذهن مشتری حک کنید

 

برند خود را در ذهن عموم تصویر سازی کنید

برند سازی برای مشتری

شرکت کوکاکولا را درنظر داشته باشید با شنیدن نام این برند نوشیدنی ناخودآگاه لوگوی آن در ذهنتان نقش می بندد و به یاد نوشابه های گازدار می افتید. هرجا حتی در بزرگراه وقتی با سرعت در حال حرکت هستید تابلوی تبلیغاتی که برای کوکاکولا نصب شده است را می بینید اصلا لازم نیست که به آن دقت کنید زیرا ناخودآگاه در ذهن شما این تصاویر نقش می بندد. باید بدانید که تصویر سازی در ذهن مشتری در تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری و شناساندن کسب و کار و برندتان به مشتری نقش با اهمیتی دارد. بسیاری از تولید کنندگان برای ایجاد تصویر در ذهن مشتریان تلاش نمی کنند و یا بلد نیستند این کار را انجام دهند در نتیجه مشتریان احتمالی خود را از دست می دهند.

 

قرار دادن تبلیغات در جای مناسب

محل مناسب تبلیغات

محل مناسب تبلیغات

قرار دادن تبلیغات در جای مناسب یکی دیگر از راهکار های جذب مشتری می باشد، قرار دادن تبلیغات در مجلات، رادیو یا حتی برنامه های تلویزیونی ممکن است تاثیرات لازم را در جذب مشتری نداشته باشد. برای همین ابتدا بازار هدف خود را پیدا کنید. این مسئله را جدی بگیرید حتما درباره ی بازار هدف خود تحقیق کنید تا مخاطب هدف خود را بشناسید اگر خدمات و محصول شما برای سنین 25 تا 40 سال طراحی شده است نباید آن را زمانی در تلویزیون پخش کنید که برنامه کودک در حال پخش می باشد.

 

تاثیرات روان شناسی و جامعه شناشی در تبلیغات

روانشناسی در تبلیغات

روان شناسی و جامعه شناسی در تبلیغات

تبلیغات رابطه مستقیمی با روانشناسی و جامعه شناسی دارد زیرا شما باید خلق و خوی مشتریان خود را بشناسید بدانید که آنها از شما چه انتظاراتی دارند حرکاتی که برای کودکان جذاب می باشد برای میانسالان جذاب نیست یا بسیاری از مسائلی که نوجوانان به آنها اهمیت می دهند برای قشر مسن جامعه خنده دار محسوب می شود و یا حتی محصولاتی که در انگلیس فروش خوبی دارد در ایران با استقبال خوبی مواجه نمی شود.

 برای تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری شما باید در زمینه های روانشناسی و جامعه شناسی مهارت لازم را داشته باشید این اطلاعات به شما کمک می کند تا تبلیغات موثرتری برای مخاطبان نمایش دهید و حتی می تواند روی محصولاتتان تاثیر بگذارد برای مثال جوان ها و نو جوان ها با مد در پوشاک جلو می روند اما توجه به مد برای سنین 40 سال به بالا زیاد اهمیت چندانی ندارد و کمتر کسی  در این سنین دیده می شود که مد پوشاک از دغدغه هایش باشد.

تعیین بودجه

 بسیاری از شرکت ها برای تبلیغات بودجه در نظر میگیرند یا از سود محصول فروخته شده و خدمات ارائه شده بودجه برای تبلیغات خود تعیین می کنند. به نظر شما این کار درست است یا نه؟ باید به شما بگویم که این کار کاملا اشتباه می باشد برای تبلیغات مرز نداشته باشید. بگذارید تولید یک نوشابه جدید را در نظر بگیریم که از بسیاری جهات نسبت به سایر رقبای خود برتری دارد خب حال اگر این محصول تازه تولید شده را روانه بازار کنیم چقدر فروش خواهد رفت؟ درست است بسیار کم زیرا هنوز مشتریان خود را پیدا نکرده و مشتری با این محصول آشنایی ندارد.

خب حال بیاییم برای تبلیغات این محصول از سود فروشش بودجه در نظر بگیریم به نظر شما مسخره نیست، یا برای محصولی تاپ بودجه تبلیغاتی که سایر محصولات دارند را در نظر بگیریم. این کار ها اشتباهی بزرگ در امر تبلیغات می باشند. اگر شرکتی از این روش برای شناساندن محصولاتش استفاده کند باید فاتحه ان شرکت را بخوانیم، برای بودجه گذاری بر روی محصول خود از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید و به هیچ عنوان برای بودجه تبلیغات حد و مرز سفت و سخت نگذارید زیرا این کار به ضرر شما تمام می شود.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید تاثیر تبلیغات بر جذب مشتری بسیار بالا است و شما برای اینکه میزان قابل توجهی از سود آوری را داشته باشید باید برند خودتان را در ذهن مشتری حک کنید. تا جایی که حتی برند های معروف دنیا با اینکه شناخته شده هستند اما همچنان هزینه ای را برای تبلیغات در نظر میگیرند. برای انتاب هدیه تبلیغاتی مناسب بهتر است با مشاورین ما ر ماهور گیفت در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *