مقالات هدایای تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی شب یلدا

گیفت تبلیغاتی شب یلدا برای زمستان 99

شب یلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کره شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود. نام دیگر این شب «چله» است، زیرا برگزاری این جشن، یک آیین ایرانی ‌است.

یلدا به زمان بین غروب آفتاب ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در یکم دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولا شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌ تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم سرو می‌کنند. پس از سرو تنقلات، شاهنامه‌خوانی،قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ رایج است. در این مقاله قصد داریم تا انواع هدایای تبلیغاتی شب یلدا را برای شما بیان کنیم.

هدیه تبلیغاتی شب یلدا

شب یلدا یکی از شب های اصیل و خاطره انگیز برای مردم ایران است و می توان از این شب برای ابراز محبت و ارادت نسبت به دو ستان و اطرافیان یاد کرد. از همین روی در این رسم می توان از هدایای تبلیغاتی بامفهوم و خاص وزیبا اما بدون زرق و برق و ارزان قیمت در عین حال همسو با هویت یلدا برای این یادآوری و ابراز ارادت و حسن نیت به نزدیکان ، مشتریان ، همکاران و …. استفاده کرد. از انواع خوراکی های خاص شب یلدا ، شیرینی ، شکلات ، کتاب ، صنایع دستی و محصولات هنری ، کارت پستال و … در بسته بندی های خاص و متفاوت یلدایی می توان برای هدایای تبلیغاتی شب یلدا استفاده کرد.

بررسی رسم های شب یلدا

رسم شب یلدای ایرانی

اداب شب نشینی یلدا

طبق سنت های دیرینه در آیین کهن در اولین روز دی ماه شاهان ایرانی تاج و تخت شاهی را زمین گذاشته و با لباسی سپید به سمت صحرایی می رفتند و بر روی فرش سفید می نشستند و نگهبانان و دربانان کاخ شاهی و همه خدمتکاران و برده ها در سطح شهر آزاد شده و مثل دیگران زندگی می کردند و همگی چه رئیس و چه پادشاه و چه مردم عادی به طور یکسان و در یک جایگاه بودند. البته ناگفته نماند صحت و سقم این گفته ثابت نشده که شاید تنها افسانه ای بیش نباشد.

جشن یلدا امروزه توسط ایرانیان با شب نشینی اقوام و خانواده در کنار یکدیگر برگزار می شود بدین گونه که اعضای خانواده در این شب مهم گردهم آمده و افراد مسن خانواده شروع به تعریف کردن قصه های کهن می کند که خوردن هندوانه ، آجیل و انار و شیرینی و میوه های مختلف از جنبه های نمادین این شب عزیز می‌باشد اغلب این میوه ها دانه های زیادی دارند و به نوعی جادوی سرایتی به شمار می روند که انسان ها با توسل به برکت پردانه بودن آن ها نیروی باروری را در خود نیز افزایش می دهند و هندوانه و انار را به خاطر سرخی رنگ شان نمایندگی از خورشید در شب تصور می کنند.

ریشه واژه ی یلدا

یلدا برگرفته از یک واژه سریانی می باشد که به تولد و زایش معنی می دهد. سریانی زبان رایج مسیحی ها بوده است که از تحقیق و بررسی در کتب تاریخی واژه نامه ها کسب شده است دانشمند بزرگ و تقویم شناس ابوریحان بیرونی با نام میلاد اکبر از شب یلدا یاد می کند و آن را میلاد خورشید دانسته است.

واژه یلدا به طور دقیق مشخص نیست که چطور و چه زمانی به زبان فارسی ورود کرده است این گونه از تاریخ بر آمده است که مسیحیان اولیه که در روم زندگی می کردند دچار سختی های فراوانی بودند در همان حال عده ای از آنها تصمیم به مهاجرت به ایران می کنند و به خاطر نزدیک بودن فرهنگ ها این واژه سریانی به زبان فارسی راه پیدا می کند.

هدیه تبلیغاتی شب یلدا

گیفت تبلیغاتی شب یلدا

روشنی اتش شب یلدا

از آنجایی که آتش روشن کردن در دیدگاه گذشتگان نماد روشنی و خورشید بود و همچنین بعضی ها آن را برای رفع تاریکی و نحسی اهریمن میشناختند از این رو برای فراری دادن تاریکی ها و قوای اهریمن آتش روشن می کردند تا محفلی گرم در کنار یکدیگر ایجاد کنند.

انار شب چله

انار در دید مزدیسنا از درختان مینوی و از عناصر تقّدس و خجسته به شمار می‌رود و زرتشتیان شاخه و میوه آن را در مناسک و آیین‌های دینی خود به کار می‌برند.بَرسَمی که زرتشتیان در آیین‌های عبادی در دست می‌گیرند، بنا بر متن‌های متاخر زرتشتی، از ترکه‌های درختان اناری است که اغلب در آتشکده می‌کاشتند.

درخت انار و برسم فراهم آماده از ترکه‌های انار را ماده درختی مونث دانسته‌اند که در آن رمز و نشانه جاودانگی و باروری نهفته است. ایرانیان هنگام به‌جا آوردن مناسک دینی، چوب درخت انار را می‌سوزانند.

در خوان‌های نوروزی و مهرگان، هفت شاخه درخت؛ از جمله یک شاخه انار می‌گذاشتند و به آن‌ها تبرک می‌جستند. زرتشتیان در آیین پیوند همسری دختران و پسرانشان، به نیت و آرزوی باروری و آوردن فرزند به آ‌ن‌ها انار می‌دهند.

کوکی انار شب یلدا

کوکی شب یلدا

انواع هدایای تبلیغی به مناسبت شب چله

  • ماگ سرامیکی با طراحی شب یلدا: پک ماگ سرامیکی دارای یک یلوان سفالی خیلی زیبا که با نقش و نگار هندوانه با توجه به نماد شب یلدا تزعین شده و هدیه ای بسیار قشنگ برای تقدیم به دوستان و اشنایان می باشد. در کناراین لیوان بسیار زیبا یک کیسه ی پارچه ای با انواع دم نوش های انرژی زا همراه با یک توری فلزی در بسته  بندی یلدا پسند جذاب و شیک قرار دارد ، می توانید مخاطب خاص خود را شگفت زده کنید.
  • شاد باش: یک بسته ی نو اورانه و زیبای یلدایی  تشکیل شده از جعبه با طراحی شب چله و یک کیسه از انواع اجیل های رایج در این شب مناسب برای تمام کسانی که میخواهند با هدیه ای مخاطب خود را سوپرایز کنند.
  • پک ویژه شب یلدا: این محصول از مجموعه هدایای یلدا هست که شامل یک بسته‌ بندی بسیار جذاب و قشنگ که یک انار تازه و طبیعی دران قرار داده شده است به همراه یک عدد ظرف سفالی و سه عدد نمک پاش به همراه بسته‌های نمک و گلپر و آویشن است تا رسم خوردن انار شب یلدا برای شما و اطرافیانتان بسیار جذاب و دلپسندتر شود ، این پک را علاوه براین که می توانید به دوستان و اشنایانتان هدیه دهید می توانید از ان به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید.

سخن آخر

شب یلدا یکی از مهم ترین شب ها در تقویم ایران است. که آداب و رسوم خاص خود را دارد. اگر شما به دنبال جذب مخاطب بیشتر و سود سازی هستید باید به این روز اهمیت ویژه ای دهید و برای این روز برنامه خاصی برای مشتریان خود داشته باشید. ماهور گیفت یکی از بهترین و کامل ترین مجموعه های هدایای تبلیغاتی را برای شما آماده کرده است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *