مقالات هدایای تبلیغاتی

چاپ فلت بد چیست؟

چاپ فلت مد یا مستقیم

آشنایی با چاپ فلت بد

صنعت چاپ یکی از تاثیر گذارترین صنایع در زمینه تبلیغات، تجارت، آموزش و کسب و کار شناخته می شود. روز به روز متد ها و روش های گوناگونی برای برطرف کردن نیاز های کاربران و صاحبان مشاغل و صنایع مختلف در زمینه چاپ اختراع می شود. یکی از این روش های نوین فلت است که در این مقاله با موضوع چاپ فلت بد چیست؟ بطور جامع آشنا می شویم.

چاپ فلت بد چیست؟

با توجه به اینکه دستگاه های چاپ قدیمی توانایی کامل برای چاپ روی اجسام را نداشتند و دارای محدودیت های فراوانی مانند محدودیت اندازه، مقدار و تعداد رنگ، ضخامت و غیره بودند اکثر صنایع به سمت استفاده از چاپ سیلک و تامپو رفتند. البته این مدل و روش ها هم پاسخگو نیاز مشتری نبود و همچنان دارای نواقص و محدودیت های گفته شده بودند. این ناتوانی ها و محدودیت ها موجب پیدایش به دستگاه و روش چاپ جدید به اسم چاپ فلت بد شد. در این مقاله بصورت جامع متوجه می شوید که چاپ فلت بد چیست؟

چاپ فلت بد چیست؟ و در لغت به چه معناست؟

در ادامه بررسی  موضوع اینکه چاپ فلت بد چیست قصد داریم در مورد معنای لغوی آن صحبت کنیم. در لغت فلت بد به معنی تخت صاف است. یک نوع دیگر دستگاه چاپ توانایی چاپ روی متریال های مختلف چرم و پارچه را دارد یووی رول نام دارد. دستگاه فلت بد مخصوص چاپ بر روی سطوح و اشیا صاف است. چاپ فلت بد چاپی با طول عمر و پرنشاط است که می تواند روی بازاریابی و جلت توجه مخاطب خاص نیز تاثیر زیادی بگذارد.

5 مزیت اصلی چاپ فلت بد چیست؟

استفاده از چاپ فلت بد دارای مزیت و ویژگی های بسیاری است که در این قسمت به بررسی 5 مزیت اصلی این دستگاه چاپ کارآمد می پردازیم.

  • چاپ همزمان چهار رنگ اصلی CMYK
  • استفاده از رنگ سفید به عنوان زیرساخت و رنگ پنجم، برای مثال برای ایجاد زیرساخات در فلز و چوب
  • بکار بردن جوهرهای UV و ثبات رنگ و جذابیت بیشتر
  • کم شدن هزینه ها، به دلیل اینکه فلت بد نوعی چاپ دیجیتال است
  • چاپ در ارتفاع پانزده سانتی متری

    مزیت های چاپ فلت بد چیست؟

    فلت بد امکان چاپ با رنگ هایCMYK را دارد

کاربردهای جذاب چاپ فلت بد

به خاطر قابل استفاده بودن 5 رنگ اصلی در این شیوه چاپ، امکان چاپ روی انواع متریال ها داریم. با استفاده از برتری های این نوع دستگاه چاپ و آشنایی جامع با موضوع چاپ فلت بد چیست؟ می توان برجستگی های فوق العاده ای را ایجاد کرد. برای اکثر متریال ها می توان از چاپ فلت استفاده کرد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  1. چوب، فوم و چرم
  2. سرامیک و کاشی
  3. کارتن و پلکسی گلاس
  4. کامپوزیت و پلی کربنات
  5. استیل
  6. سنگ و شیشه پلاستیک

    کاربرد چاپ فلت بد چیست؟

    چاپ فلت بد مناسب برای ایجاد برجستگی های متنوع روی متریال های مختلف است

نحوه قرارگیری متریال های رول مانند چرم روی سینی دستگاه

ممکن است این سوال برایتان پی بیاید که متریال های رول مانند کنواس و چرم چگونه روی سینی دستگاه قرار می گیرند؟ در ادامه مقاله چاپ فلت بد چیست قصد داریم به اسن سوال نیز پاسخ دهیم. سینی دستگاه فلت بد از وکیوم پرقدرتی بهر می برد. و می تواند در چسباندن متریال های رول بسیار موفق عمل کند. بهتر است برای چاپ مستقیم روی متریال هایی مانند چرم و پارچه یا کنواس از دستگاه هایی با نام یووی رول استفاده شود.

طول عمر جوهر در چاپ فلت بد

یه علت استفاده از نور یو وی در سیستم های خشک کن این دستگاه و همچنین ساختار پرقدرت و محکم جوهر یو وی. دستگاه فلت بد را دارای دو ویژگی متامیز کننده کرده.

  1. طول عمر بسیار بالا در برابر دمای هوا و نور
  2. واقعی بودن رنگ های بعد از انجام پروسه چاپ

دستگاه چاپ فلت بد چه محدودیت هایی دارد؟

بعد از آشنایی با مزایای و اینکه اصلا چاپ فلت بد چیست؟ در این قصمت باهم در مورد محدودیت های این دستگاه گپ خواهیم زد.

  • یکی از محدودیت های این دستگاه در اندازه سینی است. در حال حاضر بزرگترین سینی این دستگاه در کشورمان 200 در 300 سانتی متر است. گفته می شود بصورت ویژه برخی وارد کنند گان و تعمیرکاران دست به وارد و ساختن سایزهای بزرگتر سینی های این دستگاه زده اند.
  • یکی دیگر از محدودیت های این دستگاه ناتوانی در چاپ روی اجسامی با ارتفاع بیش از 15 سانتی متر اشاره کرد.

    فلت بد چه محدودیت های دارد؟

    محدودیت های این دستگاه در اندازه سینی است

هزینه استفاده از چاپ فلت بد چقدر است؟

بصورت ثابت هزینه ای را برای انجام این نوع چاپ نمی توان در نظر گرفت. هزینه بستگی به نوع کار و نیاز مشتری دارد. بطور کلی هزینه را با توجه به وزن، ارتفاع قطعه، تعداد، رنگ ها، حساسیت متریال و میزان برجستگی مشخص می کنند.

4 نکته کاربردی در استفاده از چاپ فلت بد

  1. افزایش هزینه با استفاده از رنگ سفید
    اگر بخواهید در چاپ خود با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد از رنگ سفید بهره ببرید. هزینه پرداخی تان بیشتر می شود. برای کاهش هزینه می توانید از متریال هایی استفاده کنید که رنگ سفید دارند. با ادامه مقاله چاپ فلت بد چیست؟ همراه ما باشید.
  2. استفاده از برجستگی در طرح و چاپ
    استفاده از برجستگی در چاپ فلت بد چیست؟ اگر میخواهید از برجستگی های موضعی در چاپ خود ببرید. باید فایل لایه باز خود را در اختیار مسوول چام بگذارید. همچنین برای انتخاب برجستگی و کنترل هزینه بهتر است با مسوولان چاپ مربوطه مشورت کنید.
  3. انجام برش بعد از چاپ
    بعد از صحبت در مورد اینکه چاپ فلت بد چیست؟ میخواهیم در مورد کاهش هزینه صحبت کنیم. اگر بتوانید پروسه برش های لازمه خود را به بعد از انجام و اتمام چاپ موکول کنید و میتوانید از هزینه نهایی خود کم کنید. این روش جز بهترین روش های کاهش هزینه در فلت بد است.
  4. انتخاب بهترین متریال برای چاپ
    چوب، طلق، شیشه و پلکسی بهترین انتخاب ها در متریال های ورقی هستند. در انتخاب متریال باید بیشترین دقت را داشت تا دارای تاب نباشند.فایل های خود را بصورت سی ام وای کی دخیره و برای چاپ آماده کنید. بهترین است فایل نهای در در فرمت های تیف و پی دی اف سیو کنید تا از کیفیت فایل کاسته نشود. و در صوتر وجو تکست و متن در طرح بهتر است لایه های متن بصورت وکتور باشد.
نکات کاربردی چاپ فلت مد چیست؟

هنگام استفاده از رنگ سفید هزینه پرداخی تان بیشتر می شود

نتیجه گیری چاپ فلت بد چیست

در این مقاله ابتدا با اینکه چاپ فلت بد چیست آشنا شدیم. پس از آن به فواید و ویژگی های کاربردی اش پرداختیم که می تواند بسیار از کمبود ها و محدودیت های چاپ را جبران کند. از برترین ویژگی هایش میتوان به واقعی به نظر آمادن و طول عمر بالای چاپ اشاره کرد. ما از چاپ فلت بد بر روی هدایای تبلیغاتی ارزان خود استفاده می کنیم.

سوالات متداول چاپ فلت بد چیست؟

  1. با استفاده از فلت بد چه سطوحی قابل چاپ هستند؟
    با استفاده از فلت بد امکان چاپ روی سطوح مختلف مانند شیشه، فلزات، چوب و سنگ وجود دارد.
  2. کوتینگ یووی چه استفاده دارد؟
    از این ماده برای بالا بردن طول عمر و مستحکم شد جوهر روی متریال های گوناگون استفاده می شود.
  3. قیمت چاپ فلت بد چقدر است؟
    با توجه به دیتا و اطالاعاتی مانند کیفیت، سطح، تعداد و سایز قیمت متغیر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *