مقالات هدایای تبلیغاتی

تاثیر هدایای تبلیغاتی نسبت به تبلیغات ساده

هدایای تبلیغاتی نسبت به تبلیغات ساده

هر وقت به عید نوروز نزدیک می شویم، تلاش شرکت ها برای تبلیغ کردن خودشان به طرز فزاینده ای بیشتر می شود. عید نوروز اما در ذهن ما ایرانیان با عیدی و هدیه گرفتن عجین شده است. به همین دلیل در ذهن بسیاری از مدیران خلاق و هوشمند، هدیه دادن تبدیل می شود به یک روش تبلیغاتی برای خودشان و گروه زیردست. به علاوه می شود از این هدایا، نه فقط برای مشتریان، بلکه برای ایجاد ارتباط صمیمانه تر با کارمندان و شرکت های همکار نیز استفاده کرد.

اگر هنوز هم به میزان تاثیر هدایای تبلیغاتی نسبت به تبلیغات ساده شک دارید، ما را در ادامه ی این متن همراهی کنید تا ضعف های تبلیغات عادی را بررسی و نقاط قوت بی بدیل هدیه تبلیغاتی را برایتان بازگو کنیم.

عیدی دادن عید نوروز

بررسی تاثیر هدایای تبلیغاتی

تاثیرات مثبت هدایای تبلیغاتی روی مشتریان

اول از همه کمی راجب بدیهیات صحبت کنیم. همه ی ما از هدیه گرفتن خوشمان می آید. بعضی اوقات به صرف گرفتن یک وسیله جدید از افراد دیگر حالمان بهتر می شود، بی توجه به قیمت یا کاربرد های آن. دادن هدیه تبلیغاتی به دیگران خیلی سریع باعث می شود که مفاهیمی مثل دوست داشتنی بودن و دست و دل بازی در ذهن مخاطب با نام برند شما یک جا قرار بگیرد.

هدیه تبلیغاتی به شرکت شما اصالت می بخشد. در ذهن بسیاری از مخاطبان عام شما، گروهتان از یک مجموعه درآمد طلب، به یک همراه و دوست تبدیل می شود. اگر یک گروه تولید مواد غذایی، به عنوان هدیه تبلیغاتی محصولات خود را در مقیاس کوچکتر رایگان به خریداران ارائه دهد، افراد خیلی راحت تر به کیفیت محصول شما اعتماد می کنند، حتی پیش از اهمیت دادن به مزه ای که چشیده اند.

خوشحالی افراد از گرفتن هدیه

خوشحالی افراد از گرفتن هدیه

هدیه تبلیغاتی بهتر از پاداش نقدی

بعضی از شرکت ها از هدایای تبلیغاتی ارزان نه تنها برای مشتریان خود، بلکه برای کارمندان و شرکت های همکار خود نیز استفاده می کنند. برتری چنین کاری نسبت به هدیه نقدی، احساس خالص تر آن است. وقتی شما به صورت نقدی از کسی قدردانی کنید، امکان دارد بحث مقایسه در ذهن آن فرد آغاز شود. ذهن او ممکن است میزان هدیه نقدی را با چیزی که به نظرش لایق آن بوده مقایسه کند و احیاناً تاثیر منفی به جای مثبت دریافت کند. اما هدایای با کیفیت، بیشتر در مقابل چنین افکاری مقاومت خواهند کرد.

ماندگاری هدایای تبلیغاتی

این قسمت یکی از مهم ترین وجه تاثیر هدایای تبلیغاتی نسبت به تبلیغات ساده می باشد. وقتی شما یک سالنامه، خودکار باکیفیت یا حتی یک کارت پستال زیبا به افراد هدیه می دهید، آن ها را برای چندین روز تا چند سال به یاد خود نگه می دارید. اهدای وسایل با کیفیت به مدیران عامل و سران شرکت های همکار، شما را به عنوان گروهی معتبر در ذهن آن ها زنده نگاه می دارد. در ادامه با مهم ترین موارد در انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب آشنا خواهید شد:

خودکار تبلیغاتی باکیفیت

خودکار تبلیغاتی باکیفیت

انتخاب درست هدیه با توجه به مخاطب

طبیعتا علاقه مندید وقتی به جای تبلیغات متعارف از هدیه تبلیغاتی استفاده می کنید، تاثیر هدایای تبلیغاتی نسبت به تبلیغات ساده بیشینه شود. برای این کار باید به درستی مخاطب خود را بشناسید و رفتار او را تحلیل کنید. به عنوان مثال اگر مخاطب شما عام باشد، به عنوان مثال کارمندان یک شرکت، می دانیم که این افراد وابستگی زیادی به خانواده خود دارند. به همین دلیل اگر بتوانیم چند جزء هر چند کوچک در کنار هدیه اصلی قرار دهیم، اینکه چیزی از طرف گروه شما به همسر یا فرزندان او نیز اهدا شده، حس خیلی خوبی ایجاد می کند.

یا فرض کنید هدیه تبلیغاتی خود را به سران شرکت های بزرگ خواهید داد. چیزی که به تجربه می دانیم، عدم تعلق خاطر این افراد به وسایلی می باشد که برند و اسامی شرکت ها رویشان حک شده. اکثر این گونه افراد شاید به وسایل ارزشمندی که شما تهیه کردید نیازی نداشته باشند. یادتان باشد که افراد بلند پایه بیشتر از اینکه مشتاق دیدن اسم گروه شما باشند، دوست دارند اسم خودشان را ببینند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم روی هزینه شخصی سازی هدایای تبلیغاتی فکر کنید.

استفاده ی چندباره از یک هدیه

نکته مثبت بعدی راجب هدیه تبلیغاتی، قابلیت استفاده چند باره توسط چند نفر است. به عنوان مثال یک تقویم یا خودکار تبلیغاتی می تواند در یک مغازه استفاده شود. در این صورت علاوه بر کارکنان مغازه، مشتریانی که به آن جا رفت و آمد دارند هم امکان دیدن برند شما و استفاده از هدیه تبلیغاتی را دارند. یا کیسه های با کیفیت خرید را در نظر بگیرید. اکثر افراد بعد از خرید، کیسه ها را دور نمی اندازند، مخصوصاً اگر کیفیت بالایی داشته باشند. بدیهیست که بهترین اتفاق برای شما، حضور تصویر برندتان در بین مردم است، وقتی افراد کیسه خریدی که شما هدیه دادید را در دستان خود حمل می کنند.

آزاردهنده بودن تبلیغات متعدد مرسوم

علاوه بر تمام گفته ها و ناگفته ها راجب مزایای نسبی هدایای تبلیغاتی نسبت به تبلیغات ساده، می شود راجب مضرات نسبی تبلیغات ساده نسبت به هدایای تبلیغاتی هم سخن گفت. به عنوان یک مثال خیلی ساده که در جامعه معروف شد، تکرار نام برند خاصی در برنامه ورزشی پخش فوتبال را در نظر بگیرید. احتمالاً در خاطر دارید که چنین اتفاقی در شبکه سوم سیما در زمان پخش مسابقات جام جهانی، با واکنش های تندی در شبکه های اجتماعی رو به رو شد. اما داستان تبلیغات ساده در فضای اینترنت، بیلبورد شهری یا تبلیغات تلویزیونی خیلی از مثال ما دور نیست.

آزاردهنده بودن تبلیغات زیاد

آزاردهنده بودن تبلیغات زیاد

انسان ها در دنیایی که پر از تبلیغات شده، بعضی اوقات به لجبازی روی می آورند. ممکن است تکرار بیش از اندازه نام شما، حس بد آزار دیدن را در ذهن مخاطبان قرین برند شما کند.

سخن پایانی

حالا که متوجه میزان تاثیر هدایای تبلیغاتی نسبت به تبلیغات ساده شدید، احتمالاً اولین سوال شما راجب گزینه های روی میز، انتخاب بهترین و تهیه هدیه تبلیغاتی است. در سایت ماهور گیفت شما قادرید به راحتی انواع هدیه های تبلیغاتی مرسوم با کیفیت بالا را مشاهده و انتخاب کنید.

سوالات متداول تاثیر هدایای تبلیغاتی نسبت به تبلیغات ساده

  1. هدیه تبلیغاتی بهتر است یا پول نقد؟
    اگر شما قصد اهدای پاداش را دارید، احتمالاً پول نقد انتخاب بهتری باشد. در عوض اگر شما می خواهید تشکر کنید، مخصوصاً از یک گروه چند نفره، بهتر است که از هدیه های با کیفیت و کاربردی بهره ببرید.
  2. مخاطبان هدایای تبلیغاتی که هستند؟
    بسته به حوزه فعالیت شما و هدفتان از تبلیغ، شما می توانید به سران شرکت ها، کارمندان خودتان، عامه ی مردم یا به قشر خاصی هدیه تبلیغاتی بدهید.
  3. چرا هدیه تبلیغاتی تاثیر بهتری نسبت به تبلیغات ساده دارد؟
    با اینکه ممکن است فکر کنید تبلیغات به فرم مرسوم، توسط جمعیت بزرگتری دیده می شود و این خوب است، با این حال هدیه تبلیغاتی دادن دارای نرخ تبدیل به شدت بالاتری می باشد. اگر شما یک انتخاب هوشمندانه برای هدیه و جامعه مخاطب خود داشته باشید، قطعاً این روش نسبت به روش های سنتی، نتیجه بخش تر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *