مقالات هدایای تبلیغاتی

نکات مهم در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی

منحصر به فرد بودن هدیه تبلیغاتی یکی از نکات مهم برای تهیه هدایی تبلیغاتی خاص

اهمیت هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی وسایلی مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان بالقوه هستند. تهیه هدایای تبلیغاتی یک روش بازاریابی کم هزینه برای سوق دادن مشتریان به سمت بازار هدف است. رقابت در یادگیری تاتیک های ویژه در تهیه بهترین هدایای تبلیغاتی گاهی در سطح جهانی است. هدایای تبلیغاتی به کاهش بودجه بازاریابی آنها کمک و توجه مردم را به خود جلب می کنند.

هدایای تبلیغاتی

اهمیت هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی سال ها است که به عنوان یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرند. از مشاغل جدید و استارت اپ ها گرفته تا شرکت های بزرگ، برای رقابت در بازار فروش خود می کوشند تا بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنند.

در آمریکا تحقیقی برای تشخیص میزان محبوبیت هدایای تبلیغاتی در بین مردم صورت گرفت. آمار این تحقیق نشان می دهد که 89٪ از مصرف کنندگان بیان کردند که می توانند نام تبلیغ کننده یا نام شرکت را به مدت 24 ماه پس از دریافت اقلام به یاد بیاورند.

علاوه بر این درصد زیادی از مراجعات به شرکتها و مراکز تجاری و خدماتی مربوط به مشتریانی بود که که از هدیه تبلیغاتی خاص خود رضایت داشتند. این آمارها نشان دهنده اهمیت هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی و شناخته شدن برند در میان مردم است.

هدیه تبلیغاتی شاخص

شناخت برند به این معنی است که مصرف کنندگان بتوانند بلافاصله پس از دیدن لوگو، شرکت و محصولات یا خدمات آن را به یاد بیاورند. به عنوان مثال، مردم بلافاصله با مشاهده اسب در یک کادر بسته مشخص، کارخانه ایران خودرو را تشخیص می دهند.

هدیه تبلیغاتی خاص شما در میان دنیای هدایای تبلیغاتی موجود، به مشتریان کمک می کند شغل و محصول شما را بشناسند و در خاطرشان تا مدت ها ثبت شود. این یکی از دلایل اصلی توزیع هدایای تبلیغاتی است.

مزایای هدایای تبلیغاتی

اگرچه برخی ارائه هدیه تبلیغاتی را بی فایده و هزینه صرف شده برای آن را جزء هزینه های اضافی و بیهوده می دانند، اما در حقیقت هزینه هدایای تبلیغاتی ارزان و مقرون به صرفه تمام می شود. در مقایسه با دیگر روش های معمول تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی فرایند تبدیل هزینه اولیه به درآمد را تسریع می بخشند.

یکی از مزایای هدایای تبلیغاتی این است که می توانید متناسب با بودجه و توان مالیتان هدیه تبلیغاتی خاص خود را انتخاب کنید. چرا که با توجه به داشتن تنوع در بازار هدف، گزینه های انتخابی بیشتری پیش رویتان قرار می گیرد.

هدایای تبلیغاتی مفید

مزایای هدایای تبلیغاتی

علاوه بر این اگر هدیه شما کاربردی و جالب باشد مشتریان شما با استفاده مداوم از آن همواره به یاد آن خواهند بود و حس وفاداری آن ها بیشتر می شود. هم چنین برای سایر افراد هم با دیدن لوگوی شما امکان آشنا شدن با کسب و کارتان فراهم می‌‎شود. ارائه هدایای تبلیغاتی یک راه حل تضمینی برای تبدیل شرکت کنندگان نمایشگاه‌های محصولات به مشتری‌های آینده است. دانستن نکات مهم در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی کمک شایانی به موفقیت در جذب مشتری می کند.

نکات مهم در تهیه بهترین هدایای تبلیغاتی

آمارها نشان می دهد 85 درصد از مردم پس از دریافت یک هدیه تبلیغاتی خاص شروع به استفاده از خدمات و محصولات آن شرکت می کنند.

آنچه سبب تاثیرگذاری بیشتر هدایای تبلیغاتی می شود، داشتن دقت و ذکاوت در انتخاب بهترین گزینه پیش رو در هر یک از مراحل فرایند تبلیغاتی است. این مراحل از انتخاب کالای مناسب به عنوان هدیه تا نحوه توزیع آن را شامل می شود.

بزرگترین نتیجه ای که یک هدیه تبلیغاتی خاص دارد، ایجاد حس خوشایندی است که در مخاطب ایجاد میکند. در واقع قدم اول در انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی، لذت بخش و دوست داشتنی بودن آن است.
در نظر داشتن نکات مهم در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی، سبب بالا رفتن بازدهی می شود. در ادامه به برخی از این نکات مهم در هنگام تهیه هدایای تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد.

منحصر به فرد بودن هدیه تبلیغاتی

آنچه سبب به یاد ماندن یک هدیه تبلیغاتی در ذهن ها می شود، منحصر به فرد بودن آن است. طراحی خاص و جذاب و نیز نوع استفاده از کالا و کاربردی بودن آن در منحصر به فرد بودن یک هدیه تبلیغاتی موثر است. مثلا برای یک لیوان، خوش دست بودن، اندازه عالی و قابل استفاده بودن در ماشین ظرفشویی امتیاز محسوب می شود است.

هدایای تبلیغاتی به یادماندنی

هدیه تبلیغاتی جذاب

تناسب داشتن هدیه با فرد

در فرایند هدیه دادن ارتباطی بین مخاطب و کسب و کارتان ایجاد می شود که شرایط یک سر این طیف که شما و محصولتان هستید مشخص است و به آن شناخت کامل دارید. منتها اگر هدیه تبلیغاتی شما بر اساس سلیقه و علاقه مخاطب یا دیگر شرایط مانند سبک زندگی، تخصص، سواد و شغل او نباشد یا به خاطر توزیع تصادفی هدیه تبلیغاتی اطلاعات درستی از مخاطب هدفتان در دستتان نباشد، احتمال اینکه نتیجه بازخورد خوبی از سمت مخاطب خود نگیرید زیاد است.

یکی از راهکارها آن است که ابتدا به جمع آوری اطلاعاتی درباره مخاطبان هدایای تبلیغاتی خود بپردازیم و سپس هدیه ای متناسب و کاربردی برای او تهیه کنید. در نتیجه میزان جذابیت هدیه بیشتر و خاطره آن در ذهن مخاطب تا مدت ها به عنوان بهترین هدیه تبلیغاتی که تاکنون گرفته می ماند.

هم چنین به عنوان یک راهکار دیگر برای وقتی که اطلاعات خوبی درباره مخاطبتان در اختیار ندارید آن است که هدیه ای تداعی کننده تجارت خود که معرف خدمات شرکتتان می باشد، انتخاب کنید. در اینجا کاربردی بودن هدیه تبلیغاتی در اولویت قرار می گیرد.

سادگی و زیبایی

برای آن که هدیه شما به عنوان هدیه تبلیغاتی خاص در ذهن مخاطب تا مدت ها به یادگار بماند باید به اصول طراحی، جذابیت و زیبایی کالای خود توجه ویژه ای کنید. امروزه افراد از طریق دیدن بیشتر از خواندن جذب می شوند. بنابراین با طراحی یک لوگوی خوانا و شیک، ترکیب رنگی خاص و هنری و به دور از هر گونه آشفتگی بصری هدیه تبلیغاتی خود را پر طرفدار کنید. هر چقدر طراحی هدیه ساده تر باشد در نظر مخاطب زیباتر و دریافت هدفی که شما از تبلیغ دارید سریعتر می شود. علاوه بر این حفظ سادگی و یکپارچگی هویت خاصی به  تجارت و کسب و کارتان می دهد.

حرف آخر

خلاصه اینکه هدایای خود را تا حد امکان منحصر به فرد کنید، و به داشتن حداقل تناسب از سمت خود یا مخاطبتان اهمیت دهید. اگر تشخیص دادید که این تناسب به هر دلیلی بهتر است وجود نداشته باشد، به سمت انتخاب هدایای تبلیغاتی پر طرفدار و جدید بروید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *